Luftkonditionering, vatten och el:
Luftkonditionering fungerar mycket olika från land till land och från hotell till hotell, och på vissa ställen endast under högsäsong, då den ofta går på intervaller som styrs av hotellet. Vissa hotell använder solenergi, vilket innebär att det under mindre soliga perioder kan uppstå brist på varmvatten, och under perioder av torka kan myndigheterna undantagsvis tvingas ransonera vatten. Varken Amisol Travel eller hotellet kan därför hållas ansvariga för eller ge ersättning för strömavbrott eller vattenbrist. Detta sker dock ytterst sällan men är värt att lägga till som praktisk information.
All Inclusive:
Med All Inclusive ingår alla måltider från huvudmåltider till snacks, lokala drycker och hotellaktiviteter i det pris du betalar hemifrån (även om vissa kan debiteras). Varje hotell har sitt eget upplägg, så vi rekommenderar att du läser om styrelsen på ditt valda hotell.
Lokala drycker finns i hotellbaren, poolbaren och strandbaren (på de hotell som har en strandbar) och när du är hungrig erbjuder hotellets buffé ett urval av lokala och internationella rätter. På vissa fyr- och femstjärniga hotell ingår ofta även en eller flera middagar under semestern på någon av hotellets à la carte-restauranger i priset.
Vissa hotell erbjuder Premium All Inclusive, där extra faciliteter också ingår i priset. Du ansvarar själv för att utnyttja och boka dessa extra aktiviteter på hotellet. Oanvända extra faciliteter återbetalas inte och det är ditt eget ansvar att använda dem under din semester. Vi rekommenderar att du bokar dessa extra faciliteter och alternativ i början av din semester för att vara säker på att du har en plats.
Internationellt erkända drycker, både alkoholhaltiga och alkoholfria, samt färskpressad fruktjuice finns vanligtvis tillgängliga mot en extra kostnad.
Drycker serveras vanligtvis från baren mellan kl. 11.00 och 23.00, men detta kan variera från hotell till hotell. All Inclusive är vanligtvis tillgängligt fram till kl. 12.00 på avresedagen.
Find dit All Inclusive hotel her.
Säng för barn:
När du reser med barn kommer en barn-/spädbarnsäng automatiskt att placeras i rummet vid incheckningen. På vissa hotell sker detta mot en avgift som betalas direkt till hotellet på resmålet. På alla våra hotell i Egypten är barnsängen gratis och ingår i bokningen. Vänligen notera: Det finns ingen barnstol/lift i rummen. Du kan ta med en barnvagn utan kostnad, eller mot en avgift kan du ta med din barnvagn på din resa.. Se afsnittet om Bagage.
Bilder på rummen:
Amisol Travel ansvarar inte för bilder på vår webbplats av hotellrum och hotellägenheter, eftersom inredningen och materialet som används för gardiner, sängöverkast, mattor, trägolv etc. kan skilja sig från bilderna på vår webbplats. Rummens storlek kan skilja sig åt beroende på rummets läge.
Återresa:
Om du har köpt en busstransfer för din hemresa avgår en buss från hotellet till flygplatsen. Kontrollera bussens avgångstid i hotellets folder eller på anslagstavlan. Du måste vara beredd att lämna hotellet vid den angivna tiden. I annat fall är du ansvarig för att anlända till flygplatsen i tid, och eventuella kostnader i samband med sen ankomst till flygplatsen är resenärens ansvar.
Kom ihåg att packa ner alla dina tillhörigheter från rummet. Kontrollera säkerhetsbox, lådor, skåp för alla personliga tillhörigheter.
Om du endast har köpt flygbiljetten genom Amisol Travel är det resenärens eget ansvar att få information om avgångstiden via Amisol Travels guider minst 24 timmar före den avgångstid som anges på resedokumentet. Observera att du måste vara på flygplatsen 2 timmar före avgång från våra europeiska destinationer. 3 timmar före planerad avgång från flygplatser i Egypten.
Hotellflyttning:
Om du vid ankomsten till din destination av någon anledning vill flytta till ett annat hotell än det som köpts, måste du kontakta Amisol Travels så snart som möjligt, som kommer att undersöka möjligheten till en hotellöverföring. Observera att du själv måste betala för ett sådant hotellbyte.
Om det finns några brister i rummet eller om du inte är nöjd med rummets läge kan du också kontakta receptionen, som ofta kan hjälpa till. I många fall kan man genom att vara lite proaktiv minimera väntetiden. Du kan också kontakta våra guider för att få hjälp.
Hotellens simbassänger:
Observera att bakterier i allmänhet trivs vid höga temperaturer, så vi råder dig att skölja öronen vid frekventa och långvariga vistelser i poolen för att undvika infektion. Byt badkläder regelbundet så att du inte går runt i våta badkläder när du inte simmar.
Hög- och lågsäsong:
Destinationens och hotellens öppettider och alternativ kan variera. Under högsäsong är allt öppet. Därför är det mycket sommarstämning, men det kan innebära längre väntetider på pubar, åkattraktioner etc. Utanför högsäsongen är inte allt öppet eftersom det är färre gäster, så det är lugnare och du har ibland mer utrymme, förmodligen ingen väntetid och kanske lägre priser på restauranger och i butiker. Vissa restauranger och butiker kommer att ha stängt eller börjat stänga under lågsäsongen (vilket är början och slutet av säsongen). Prata med våra reserådgivare som kan ge dig den information och hjälp du behöver.
Incheckning och utcheckning:
På de flesta hotell kan du checka in i ditt rum/lägenhet direkt vid ankomsten. På vissa hotell, särskilt större, kan incheckning dock endast ske under eftermiddagen om rummet ännu inte är ledigt/förberett. Detta varierar från hotell till hotell. Normalt i Egypten är utcheckning kl. 11.00 och incheckning kl. 15.00 om inget annat anges.
På avresedagen ska rummet/lägenheten vara utrymt enligt information från hotellet och Amisol Travel. På vissa hotell finns det dock möjlighet att använda rummet under en längre period. (sen utcheckning) Detta kan vara föremål för en avgift. Om detta inte är möjligt, eller om du inte vill betala för hyra av extra rum/lägenhet, har de flesta hotell ett bagagerum där bagaget kan förvaras fram till avresan. Vissa hotell har också ett rum för omklädning etc.
Omgivning - djur, insekter och buller
Lösspringande hundar och katter samt andra djur kan förekomma i närheten av hotellområdena. Detta är inte ovanligt. Djuren kan vara högljudda och irriterande för vissa och vi ber våra gäster att inte mata dessa djur. Myror och kackerlackor kan också förekomma, oavsett hotellkategori.
Ibland kan det finnas rikligt med myggor eftersom hotellen vattnar sina trädgårdar flera gånger om dagen för att hålla områdena frodiga. Tyvärr skapar detta gynnsamma förhållanden för myggor. Vi rekommenderar därför myggspray, särskilt på morgonen och kvällen.
Strand-/sandloppor finns på alla varma semestermål. Sandlopporna biter i allmänhet på benen när man går på stranden. Bettet kan likna ett myggbett. Vi rekommenderar alltid att du tvättar fötterna innan du lämnar stranden för att undvika att få med dig sandloppor in på rummet. Tyvärr är det många som tar med sig sandloppor in på rummet i tron att det är vägglöss.
Alla hotell besprutar regelbundet hotellområdet mot ohyra varje dag eller varje vecka.
På många semestermål kan du se hästar, vagnar, kameler, dromedarer, apor och andra exotiska djur. Vi rekommenderar inte att du utnyttjar turer, bilder, matning etc. av dessa djur. På många ställen kan man ta bilder av dessa djur mot en extra avgift. Tyvärr är det så att ju mer pengar man tjänar på turism och användning av djur, desto mer utbrett blir det. Vi rekommenderar därför att du inte stöder detta.
Det kan finnas konstruktioner som vi inte har informerats om av myndigheterna.
Musik från t.ex. barområden, ljud från nattgäster, trafik och andra externa ljud kan vara irriterande för vissa. Amisol Travel kan inte hållas ansvarig för detta.
Extra sängar:
De extrasängar som används som extrabäddar i lägenheter eller rum är ofta inte av samma bekväma standard som vanliga sängar. Vanligtvis kan en extrasäng vara på en utfällbar soffa eller mindre sängar / våningssängar för barn.
Kost och logi
Pension kan förbokas på flera av våra hotell. Standard, tider och urval varierar från hotell till hotell och motsvarar hotellets kategori och återspeglar den lokala kulturen. Varje hotell har sin egen pensionstyp, serveringstider etc. Observera att alla måltider som bokas hemifrån inte kan ändras eller återbetalas när semestern har börjat. Detaljerad information om ombordstigning tillhandahålls av hotellet vid incheckningen.
Rengöringstjänster
Städning kan ske fram till slutet av dagen. Normal städning ska inte betraktas som huvudstädning och vanligtvis töms endast soptunnor och sängar bäddas. Ankomststädning ingår i det totala antalet städdagar, liksom byte av handdukar och sänglinne.
Byte av linne två gånger i veckan innebär att förutom rent linne vid ankomst byts linne ytterligare en gång. Sängkläder och handdukar byts vanligtvis en eller två gånger i veckan på hotell i mellanklassen. Om du bor i lägenhet ansvarar du själv för att diska och städa köksutrustning. I vissa fall städas det inte varje dag och i allmänhet är det mindre städning i lägenheter än i hotellrum. Diskning kan inte förväntas ingå i städningen, och sällan om du bor i en lägenhet.
Sängarna
Hotellen har olika typer av sängar, både trekvartssängar (ofta 140 cm breda) och så kallade twin beds (två enkelsängar à 90 cm breda som ofta skjuts ihop). Amisol Travel kan inte i förväg garantera vilken typ av säng som kommer att finnas i den tilldelade lägenheten/rummet. Detsamma gäller för filtar, täcken och kuddar.
Hem
Söka resor
Sista Minuten
Kontakta
Min biljett