Biljetter skickas direkt via e-post efter att resebokningen har gjorts. Vid betalningar eller ändringar av biljetten skickas automatiskt en uppdaterad biljett. Du kan därför vänta med att skriva ut din biljett tills du har den slutgiltiga versionen efter att slutbetalningen är gjord. Biljetten måste tas med på resan och visas upp på flygplatsen samt vid ankomst till hotellet på destinationen.
Vid mottagandet av biljetten, vänligen kontrollera att informationen och specifikationerna är korrekta. Det är resenärens eget ansvar att kontrollera detta. Det är viktigt att resenärens namn på biljetten stämmer exakt överens med namnet i passet. Annars kan flygplatsens säkerhetspersonal neka dig tillträde ombord på flyget.
Om det sker några ändringar i din adress eller ditt telefonnummer är det viktigt att du informerar Amisol Travel så att vi kan kontakta dig om det skulle behövas.
Det är resenärens eget ansvar att medföra nödvändiga och giltiga papper och dokumentation, såsom pass och visum. Det finns specifika regler för visum vid inresa till Egypten. - Se afsnittet vedr. visum.
I de flesta länder måste passet vara giltigt i minst 6 månader efter hemkomst. Alla barn måste dessutom ha eget pass. Det är kommunens medborgarservice som hanterar frågor om pass, inklusive förnyelse av passet. Kom ihåg att namnet på biljetten endast ska innehålla förnamn och efternamn. Mellannamn ska inte stå på biljetten.
Vissa länder kräver att resenären har ett visum, och ansökan om detta måste göras direkt till landets ambassad. För mer information, kontakta den aktuella ambassaden. Läs mer om visumreglerna på Utrikesdepartementets webbplats.
Hem
Söka resor
Sista Minuten
Kontakta
Min biljett